Kulinarny kącik #3 ♥

Cześć! - nie to nie w moim stylu...
Hejka! - o wiele lepiej ☻

Hej, hejka. Witam was serdecznie 
dzisiaj jest czas na coś do upichcenia.
Wiadomo, zbliżają się święta, każdy planuje co upiecze, ugotuje.
Większość pewnie stawia na tradycje. Tak też jest w moim domu.
Piernik, pierniczki, makowiec, rolada, sernik, chińczyk, japończyk, murzynek, polak, niemiec, rusek. (te ostatnie 5 to taki żarcik w sensie - ha ha ale jestem śmieszna. Nie, nie jestem. xD)
Mam dla was coś innego niż tradycyjne wypieki.
Coś dla dzieci, dorosłych, miłośników czekolady i domowych ciasteczek.

PIEGUSKI! ♥♥♥
 Czy jest ktoś kto ich nie kocha?
Składniki: 

    • 1 szklanka mąki (ok. 135g)
    • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
    • pół łyżeczki soli 
    • pół kostki masła (100g) temp. pokojowa  
    • 1/4 szkl. cukru (ok. 50g)
    • 1 jajko 
    • 200g czekolady deserowej grubo posiekanej
    Wykonanie: 
    Przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia i solą. W większej misce utrzeć na gładko jasną masę z masłem i cukrem. Wrzucić jajko, miksować do połączenia się składników. Wsypać suche składniki zmiksować. Dodać posiekaną czekoladę i wymieszać szpatułką, drewnianą łyżką, czym wam wygodnie. Blaszkę do pieczenia wyłożyć papierem, lub posmarowaną tłuszczem (margaryna, olej itd.) Masę układać po 1 łyżce na blaszce w odstępach ok. 3 cm żeby się nie połączyły podczas pieczenia. 
                  Piec ok. 15 minut w niektórych piekarnikach wystarczy 10 -12 minut w 180 °C aż ciasteczka się przyrumienią. Po upieczeniu poczekać ok. 10 minut i przełożyć na kratkę, wtedy będą chrupiące i delikatne w smaku. Z takich proporcji może wyjść ok 30 szt. ciasteczek. Przechowywać można ok 4 dni, ale gwarantuje, że już na drugi dzień nie będzie czego jeść.

    Przepis znalazłam w jednej z książek do kuchcenia mamy ☺ 
    Jak Wam się podoba taki przepis, co myślicie o ugoszczeniu takich ciasteczek na wigilijnym stole?
    Czekam na Wasze komentarze i opinie odnośnie tego przepisu jak i tego jakie wypieki Wy szykujecie na stół?
    Nie życzę wesołych świąt, bo spotkamy się tuż przed wigilią.
    Trzymajcie się ciepło, bo u mnie to od rana bada śnieg :D 

    Zapraszam Was na:
    Instagram: instagram - @Shinell_0 (link)

    Komentarze

    1. Uwielbiam pieguski! To jedne z moich ulubionych ciasteczek :D
      Problemem są tylko moje ograniczenia, dieta zobowiązuje, jednakże od czasu do czasu mogę sobie pozwolić na małe grzeszki he he
      Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Też jestem! Ale raz na jakiś czas jeden ewentualnie 7 nic się nie stanie 😂❤️ pozdrawiam.

        Usuń

    Prześlij komentarz

    Czekam na Twój komentarz :)

    Popularne posty