Kulinarny Kącik #2

Tak Kochani, dobrze widzicie, dzisiaj coś na temat deseru!
Hejka!
Jako, że lubię piec, ale od jakiegoś czasu nie piekę, właściwie to od momentu kiedy wróciłam z gór...
Chyba dalej nimi żyję, bo zrobiły na mnie ogromne wrażenie.
Wielkimi krokami zbliżają się święta, więc zaczynam piec, bo ileż można nie?
No właśnie.
TAK WIĘC!
Dzisiaj mam dla Was...
PLACEK GAŹDZINY! 
 
Jest to chyba najprostszy, najłatwiejszy, najtańszy,najszybszy i Najlepszy placek z - jabłkami.
 Mało osób o nim wie, mało osób o nim słyszało. Dlaczego? - nie wiem, skąd wiem? - z pracy. 

Jeśli wpiszemy w Google frazę "placek gaździny" wyjdzie nam wiele przepisów z jajkami i innymi takimi. Przepis który ja mam nie ma grama w sobie jakiegokolwiek jajka, czy to kurze, przepiórki, kaczki, gęsi, nietoperza, dinozaura. Nie, nie ma.
SKŁADNIKI :
  • 2 szkl. mąki
  • 2 szkl. kaszy manny 
  • 1 3/4 szkl. cukru 
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
    składniki wymieszać 
2 kg jabłek obrać, można je zetrzeć na dużych oczkach, pokroić w ósemki, szesnastki albo jeszcze inaczej, według własnego upodobania. Jabłka bez odsączania wymieszać w 2 łyżkach cynamonu i 3 łyżki cukru do jabłek - ale nie muszą być :) 

WYKONANIE:
 Sypkie składniki podzielić na trzy części. Pierwsza część wysypać do foremki wyłożonej papierem do pieczenia, na to dać 1 część jabłek, na jabłka znowu sypkie składniki, Jabłka i na wierz ostatnią część sypkich składników, czyli:
Sypkie

Jabłka

Sypkie

Jabłka

Sypkie
 Jeśli ktoś chce, aby ciasto było lekko chrupiące, na wierzch niech da pokrojoną w plasterki margarynę, ok 100/150g w zależności od foremki :)
     Piec w 180 °­ C przez 55 minut.
Można podawać same ciasto, lub z bitą śmietaną, lodami, albo z bitą śmietaną i lodami.
 
SMACZNEGO ! ♥

Dajcie znać jak Wam się podoba co o tym myślicie i w ogóle czekam na opinię od Was ♥
Zapraszam na:
Instagram : Instagram - shinell_0 (link)
Facebooka: facebook - shinell_0 (link)

Komentarze

  1. Prosty i szybki przepis! Też nigdy o nim nie słyszałam. Fajnie ze nie mam w sobie jajek. Kocham jabłka i wszelkie desery na pewno wypróbuje tego przepisu kochana. Buziaki 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Powodzenia mam nadzieję, że zakochasz się w nim tak jak ja 😍❤️

      Usuń
  2. Wypróbuje przepis na pewno, szczególnie, że ostatnio mam wenę na pichcenie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tym bardziej musi się znaleźć w Twoim zeszycie kulinarnym ❤️

      Usuń
  3. Musze koniecznie wypróbować ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Miłość od pierwszego smaczku 😍

      Usuń
  4. No proszę, w życiu...ale to w życiu o nim nie słyszałam. Aktualnie kończymy w domku szarlotkę, więc udziabaliby mnie widelcami za ciasto podobne, poczekam na pomyślniejsze czasy i wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, nie ma co ryzykować, racja! Powodzenia i smacznego! ❤️

      Usuń
  5. Ja muszę to wypróbować! Kocham robić wszystko co jest łatwe, szybkie i smaczne. Faktycznie, na Internecie są same przepisy z jabłkami.
    Pozdrawiam kochana,
    frydrychm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się! A ten jest jedyny w swoim rodzaju! Smacznego! ❤️

      Usuń
  6. O Boże, taki prosty, tak mało składników, a nigdy o nim nie słyszałam. Ale zrobię! :D Musi być pyszny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam, jest mega 😍
      Łatwo można zaskoczyć znajomych i rodzinę 😁

      Usuń

Prześlij komentarz

Czekam na Twój komentarz :)

Popularne posty